За 2012 рік в світі було продано близько 350 мільйонів мобільних пристроїв: ноутбуків, нетбуків та планшетів. І судячи з поточної ситуації, продажі планшетів обійдуть продажі ноутбуків до кінця 2016 року і показник продажів перевищить 800 мільйонів. Але падіння попиту на ноутбуки не буде різким – їх поточна доля в 60% за 5 років знизиться лише до 49%.
Це відображає настрої покупців. Ноутбуки купуються для отримання необхідної потужності, в той же час, як планшети скоріше для розваг. Планшети краще продаються на найбільш розвинених ринках, зокрема близько 65% проданих планшетів приходяться на США, Західну Європу та Японію. Натомість ноутбуки краще продаються на розвинених ринках, зокрема і в Україні. Це пояснюється тим, що придбати планшет для розваг, зважаючи на економічну ситуацію, для великої частини населення досить важко. Дослідження laptopreview.org.ua підтверджує, що тільки близько 19% українців можуть собі дозволити використовувати більше комп’ютерів.
Звичайно, на розподіл часток на ринку впливають і новинки, що з’являються, як то iPad 3 та ультрабуки від Intel.
Також і вихід Windows 8 може внести свої корективи, включаючи Windows RT – окрему версію для планшетів із ARM-процесорами.
Але незважаючи на ці „стимулятори”, ситуація на ринку все ж не така хороша, адже незважаючи на ріст продажів планшетів, продажі ноутбуків знизились на 11%.
Прогнозуючи продажі на 2013 рік, laptopreview.org.ua прогнозує посилення глобальної тенденції до підвищення продажів планшетів, однак в першу чергу на розвинених ринках. Також, з подальшим виходом нових моделей, буде продовжуватись і ріст продажів ультра буків. Зміни ж трендів на українському ринку не очікується.